Klej Ultra – najlepszy

 

Zastosowanie:

Dzięki swoim właściwościom używany jest w przemyśle samochodowym do wyklejania:
• desek rozdzielczych (kokpitów)
• elementów podszybia
• elementów łukowatych
• tuneli środkowych
• plastikowych elementów boczków drzwiowych i foteli

Korzyści:

Tego kleju używają producenci samochodów. Jest specjalnie produkowany dla przemysłu samochodowego. Masz pewność, że pracujesz na najlepszym materiale.

Dzięki odporności na temperaturę, klej świetnie nadaje się na wszystkie narażone na nagrzewanie elementy we wnętrzu pojazdu.

Łatwy w obróbce, wystarczy prosta opalarka do reaktywacji.

Sposób użycia:

Jeżeli sklejamy materiał twardy należy bezwzględnie zmatowić go w celu zwiększenia trwałości spojenia.
Przed użyciem ogrzać i wymieszać
Po zmieszaniu z 7-8%  Ultra Harder, nakładać klej rozpylając  równomiernie  na  podłożu.  Klej  można  podawać  z  urządzenia  rozpylającego.  Ciśnienie mieszanki powinno mieć 3-4 bar, a ciśnienie w rozpylaczu ok. 4 bar. Zaleca się stosowanie wirujących końcówek,  które  dają  najlepszy  efekt  rozpylenia.  Klej  nie  nitkuje  umożliwiając  równomierne rozprowadzenie cząsteczek.
Po  wyschnięciu  w  temperaturze  pokojowej  (20  minut)  lub  w  suszarni  tunelowej  (5  minut),  przy temperaturze  powierzchni  nie  przekraczającej  40 o C,  elementy  są  laminowane  przez  formowanie próżniowe lub ciśnieniowe. Dla utwardzacza temperatura kleju nie powinna być niższa niż 70-75 o C.
W  korzystnych  warunkach,  tzn.  temperaturze  pomieszczenia  23 o C  i  55%  wilgotności,  pokrywane elementy mogą być przechowywane do 3 godzin od aplikacji kleju do momentu sklejenia. Okres ten skraca  się  w  cieplejszych  i  wilgotniejszych  warunkach.  Końcową  siłę  klejenia  uzyskuje  się  po  72 godzinach.  Zaleca  się,  by  klej  którego  nie  wykorzysta  się  w  danym  dniu  zmieszać  ze  świeżym materiałem rano dnia następnego.

Pamiętaj by przeprowadzać prace związane z klejeniem w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, w temperaturze pokojowej.