Zastosowanie:
Dzięki swoim właściwościom używany jest w przemyśle samochodowym do wyklejania:
• desek rozdzielczych (kokpitów)
• elementów podszybia
• elementów łukowatych
• tuneli środkowych
• plastikowych elementów boczków drzwiowych i foteli
Korzyści:
Tego kleju używają producenci samochodów. Jest specjalnie produkowany dla przemysłu samochodowego. Masz pewność, że pracujesz na najlepszym materiale.
Dzięki odporności na temperaturę, klej świetnie nadaje się na wszystkie narażone na nagrzewanie elementy we wnętrzu pojazdu.
Łatwy w obróbce, wystarczy prosta opalarka do reaktywacji.
Sposób użycia:
Jeżeli sklejamy materiał twardy należy bezwzględnie zmatowić go w celu zwiększenia trwałości spojenia.
Przed użyciem ogrzać i wymieszać
Po zmieszaniu z 7-8% Ultra Harder, nakładać klej rozpylając równomiernie na podłożu. Klej można podawać z urządzenia rozpylającego. Ciśnienie mieszanki powinno mieć 3-4 bar, a ciśnienie w rozpylaczu ok. 4 bar. Zaleca się stosowanie wirujących końcówek, które dają najlepszy efekt rozpylenia. Klej nie nitkuje umożliwiając równomierne rozprowadzenie cząsteczek.
Po wyschnięciu w temperaturze pokojowej (20 minut) lub w suszarni tunelowej (5 minut), przy temperaturze powierzchni nie przekraczającej 40 o C, elementy są laminowane przez formowanie próżniowe lub ciśnieniowe. Dla utwardzacza temperatura kleju nie powinna być niższa niż 70-75 o C.
W korzystnych warunkach, tzn. temperaturze pomieszczenia 23 o C i 55% wilgotności, pokrywane elementy mogą być przechowywane do 3 godzin od aplikacji kleju do momentu sklejenia. Okres ten skraca się w cieplejszych i wilgotniejszych warunkach. Końcową siłę klejenia uzyskuje się po 72 godzinach. Zaleca się, by klej którego nie wykorzysta się w danym dniu zmieszać ze świeżym materiałem rano dnia następnego.
Pamiętaj by przeprowadzać prace związane z klejeniem w dobrze wentylowanym pomieszczeniu, w temperaturze pokojowej.